A la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha tingut lloc els dies 4 i 5 de Maig l’edició pilot de «La Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives» en la qual han participat alumnes entre 55 i 80 anys,  en què havien de respondre a la pregunta: «Cal que el poder públic controle els mitjans de comunicació?». A aquesta lliga han participat quatre universitats: la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Miguel Hernández d’Elx i la Universitat de les illes Balears.
L’equip de debat sènior de la Universitat Miguel Hernández dirigit per María Amparo Calabuig Puig ha estat format pels estudiants de les Aules Universitàries de l’Experiència: Maria Teresa Agulló Baeza, Maria Concepción Urban Abadia, Joan Durà Esclapez, Vicent Francesc Martínez García, Ascensión Castelló Alberti i Vicent Ripoll Esclapez.

S’adjunten diverses fotos dels assajos i reunions per a reconéixer tot el treball i esforç realitzat tant per l’alumnat com per la professora que els ha format: Mª Amparo Calabuig.

El dia 5 de Maig a les 9:30H va tindre lloc la inauguració pel rector de la UAB  i president actual de la Xarxa Vives, Javier Lafuente i pel Ministre d’Universitats Joan Subirats Humet la «IX Trobada de Programes Sènior de la Xarxa Vives d’Universitats» i entorn a està es va realitzar l’edició pilot de la «Lliga de Debat Sènior» on l’equip de l’UMH es va procalmar campió i l’equip de la Pompeu Fabra subcampió. Així doncs, la UMH serà l’amfitriona en 2023 de la X Trobada de Programes Sènior de la Xarxa Vives.

L’objectiu d’aquestes trobades que es fan de manera periòdica és transmetre la importància de l’accés a la formació tant per a tindre una ciutadania millor formada per afrontar els reptes que suposa envellir com per a crear un projecte propi amb significat. A més, es tracten altres factors que resulten rellevants per a tindre un bon envelliment a nivell individual i col·lectiu.

Simultàniament es va celebrar la sessió anual del Grup de Treball de Programes Sènior de la Xarxa Vives, en la qual es va valorar i aprovar el Pla de Treball per al curs 2022-2023. Va ser una trobada dirigida per Ignasi Casadesús, secretari executiu de la XVU i va assistir la directora de Sabiex UMH, Esther Sitges Maciá